sobota, 29 kwietnia 2017

Bezglutenowe kotlety mielone z indyka. Bez jajek.

Wyjątkowo wczoraj wybrałam się na zakupy do sklepu 😻 Wyjątkowo, bo zazwyczaj robię je przez internet. Zamawiam to, co potrzebuję i nie tracę czasu ani pieniędzy na niepotrzebne produkty.
No więc odwiedziłam stoisko mięsne w poszukiwaniu indyka 🙃 filetu z piersi nie spotkałam, jednak znalazłam filet z udźca indyka w cenie filetu z kurczaka!!! No to biorę 😊
Na próbę wzięłam 1 kg i robię dzisiaj mielone z indyka! Bo kto nie lubi mielonych? Nie znam takich ludzi 😆
Przepis jest prosty, bezglutenowy oraz bez jajek (my nie możemy). Jajko zastępuję siemieniem lnianym.




SKŁADNIKI:

- 0,5 kg mięsa z indyka ( może być gotowe mielone, ja mieliłam w malakserze),
- 1 cebula,
- 2 czubate łyżeczki siemienia lnianego + 4 łyżki gorącej wody (siemię wsyp do szklanki i zalej 4 łyżkami wody, wymieszaj i odstaw),
- 1/2 szklanki mąki kukurydzianej,
- łyżeczka słodkiej papryki,
- sól morska i pieprz wedle uznania,
- olej do smażenia.


PRZYGOTOWANIE:

Mięso z indyka obkrawamy i mielimy w malakserze lub maszynce do mięsa. Cebulę kroimy w kosteczkę i szklimy na patelni (najlepiej na oleju rzepakowym lub kokosowym). Cebulkę dodajemy do miski z mięsem, siemię lniane wsypujemy do szklanki i zalewamy gorącą wodą,mieszamy. Następnie dodajemy je do mięsa. Mieszamy wszystko razem. Dodajemy mąkę oraz przyprawy i wyrabiamy mięso. Na koniec formujemy kotlety i obtaczamy w mące kukurydzianej lub bułce tartej bezglutenowej. Smażymy na średnim ogniu około 3-4 minuty z każdej strony.
Podajemy jak lubimy ziemniaczki, czy kasza 😊😊



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz