czwartek, 16 marca 2017

Wegańskie kokociasto

W dzieciństwie najbardziej kochałam ciasteczka kokosanki ❤
Uwielbiałam ten zapach kokosa... coś pysznego!
Zapragnęłam poznać z tym smakiem mojego starszaka, jednak trzeba było kombinować, bo nie możemy ani mąki pszennej, ani mleka ani jaj.
Około rok temu kupiłam sobie książkę Ani Lewandowskiej, gdzie można znaleźć cudowne przepisy na zdrowe jedzenie. Ania co prawda wyeliminowała gluten i mleko, ale wciąż w jej przepisach widać jaja kurze. Jest w tej książce przepis na kokociasto 🍪, który był dla mnie inspiracją.
Jednak ze względu na uczulenie trzeba było troszkę pokombinować.
Dzisiaj chcę Was zapoznać z nieco zmodyfikowanym przepisem 💖💖💖


WEGAŃSKIE KOKOCIASTO 

SKŁADNIKI: (na keksówkę lub formę 22x22cm)

- 8 łyżek mąki kokosowej,
- 2 banany,
- 1 łyżka mielonego siemienia lnianego + 3 łyżki wody,
- 1 szklanka mleka ryżowego,
- 1 szklanka wody,
- pół łyżeczki sody oczyszczonej,
- sok z 1/2 cytryny,
- 6 łyżek ksylitolu,
- 1/3 szklanki rodzynek.



PRZYGOTOWANIE:

Rodzynki zalewamy gorącą wodą. Siemię lniane zalewamy 3 łyżkami wody i mieszamy, dodajemy banany oraz ksylitol, mieszamy. Dodajemy mąkę, mleko ryżowe, wodę i miksujemy. Rodzynki odcedzamy i dodajemy wraz z sokiem z cytryny i sodą oczyszczoną, ponownie miksujemy. Tak przygotowaną masę wkładamy do formy 22 x 22 cm i pieczemy w 180 stopniach przez około 45 minut. Następnie zostawiamy w piekarniku do wystygnięcia. Na wierzch możemy dać wiórki kokosowe lub mielony cukier kokosowy (kokosowy cukier puder).

Smacznego 🍰

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz