niedziela, 9 kwietnia 2017

Bakłażany faszerowane - wegańskie

Przepis jest mega cudowny!!!! 

Miałam ochotę na bakłażany, ale nie takie zwykłe, szukałam wiec inspiracji. Znalazłam na wszystkim znanej stronie kwestiasmaku.com ❤❤❤ 
 Troszeczkę zmieniłam przepis pod nasze alergie 😉  Danie wyszło mega genialne! Serdecznie Wam wszystkim polecam! Na przygotowanie takiej uczty potrzebować będziecie około 50 minut - Uwaga! Warto się poświecić 😇


FASZEROWANE BAKŁAŻANY 


 


SKŁADNIKI: 2 PORCJE 

- 2 bakłażany,  
- 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej,  
- 1 cebula, 
- 1 ząbek czosnku,  
- 4 gałązki natki pietruszki,  
przyprawy: 
- 1 łyżeczka kurkumy,  
- 1 łyżeczka oregano, 
- 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego,  
- 1/2 łyżeczki kolendry,  
- 1/3 łyżeczki ostrej i łagodnej papryki w proszku,  
- sól, pieprz, (wedle uznania) 
- oliwa extra virgin 

PRZYGOTOWANIE

 Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni C. Bakłażany kroimy na pół i kładziemy rozcięciem do góry na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika na 25-30 minut. Wyciągamy miąższ łyżeczka zostawiajac około pół centymetra brzegów bakłażana. W moedzyczasie gotujemy kasze jaglaną (pamietajmy, że kaszę jaglaną musimy najpierw dokładnie opłukać aby pozbyć się goryczki), gotujemy 15 minut. Rozgrzewamy patelnię z 2 łyżkami oliwy, dodajemy pokrojoną w kosteczkę 1 cebulę i drobno posiekany czosnek, podsmażamy około 2-3 minuty, następnie dodajemy posiekany miąższ z bakłażanów dodajemy sól inpieprz i smażymy 5 minut. Dodajemy pozostałe przyprawy i podlewamy lekko wodą. Wsypujemy posiekane listki natki pietruszki i ściągamy z ognia. Dodajemy ugotowaną kaszę jaglaną. Cały farsz przekładamy do wydrążonych bakłażanów.  Wstawiamy do piekarnika na 20 minut, pieczemy w temperaturze 180 stopni. 

 Koniec 😻😻😻 

 Ja podałam takie bakłażany z ulubioną sałatą!  Mówię Wam, niebo w gębie 😉



 Źródło: http://www.kwestiasmaku.com/przepis/baklazany-faszerowane-kasza-jaglana-i-pomidorami

1 komentarz: